Geachte bezoeker,

Welkom op de website van de Staatkundig Gereformeerde Partij in Staphorst. Als plaatselijke SGP is ons streven het welzijn van de inwoners van onze gemeente te bevorderen. Het Woord van God is daarbij een vaste grond en richtsnoer voor ons politieke handelen.

Als weinig andere gemeenten in Nederland heeft Staphorst een herkenbaar gezicht. Het behoud van dit unieke karakter is waardevol. Tegelijk moet onze gemeente zich blijvend kunnen ontwikkelen. Openstaan voor de toekomst met respect voor heden en verleden. Dat kan. Noem het de Staphorster variant.
Staphorst heeft een bevolking van ruim 16.000 inwoners, onder wie veel jongeren. Het oppervlak van 13.570 hectare bestaat uit uiteenlopende landschappen, van de veenweidegebieden in het westen tot de bossen in het oosten. De lintbebouwing van de kernen Staphorst en Rouveen met aan weerskanten van de weg monumentale boerderijen doet weer heel anders aan dan het licht glooiende Reestdal bij IJhorst, of Punthorst dat tegen het bos aanligt.

Genoeg gezegd. Elders op deze site vindt u ook de contactgegevens van verschillende personen die bij de SGP zijn betrokken. U heeft digitaal alvast de weg gevonden. Wees ook zelf van harte welkom in onze mooie gemeente.

Sytse de Jong, wethouder