23-11-2012
Lubbert Talen lijsttrekker SGP

STAPHORST - Lubbert Talen wordt lijsttrekker van de SGP. De kiesvereniging stelde vrijdagavond (22-11-2013) de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2014 vast.

Op een goedbezochte vergadering kozen de leden van de kiesvereniging met grote meerderheid de kandidaten die het bestuur had voorgedragen. Na de lijsttrekker volgen op de nummers twee en drie de zittende raadsleden Jan Visscher en Lucas Mulder. Hendrik Troost, nu nog vertegenwoordigd in het bestuur, komt binnen op de vierde plaats. Wethouder Sytse de Jong staat op nummer vijf.

Met nummer zes is Roelof Slager, voorzitter van de studievereniging, de volgende naam op de lijst. Erik Hattem, Klaas Kuiper, Egbert Tuin en Henk Kin maken de top tien compleet. De SGP is verheugd met een evenwichtige samenstelling op de lijst tussen enthousiaste jongeren en ervaren politici naar de volgende raadsperiode te kunnen vooruitblikken.

Na een periode van zestien jaar in de raad te hebben gezeten, acht fractievoorzitter Klaas Slager het moment aangebroken terug te treden. Slager verloor in de afgelopen raadsperiode zijn vrouw en maakte persoonlijk een bewogen periode door. Ook raadslid Arie den Ouden gaf de vergadering te kennen de politiek voorlopig naar de achtergrond te plaatsen. Zijn gezin en werk treden naar de voorgrond.

Verschillende sprekers beklemtoonden op de vergadering het belang van het beginsel en op God te stellen vertrouwen, in plaats van zich op eigen kracht te beroemen. Tweede voorzitter Willem de Haan leidde de vergadering, die in goede harmonie verliep. Voorzitter ds. Tj. de Jong is ernstig ziek.

Een breed samengestelde commissie van de SGP legt de laatste hand aan het verkiezingsprogramma. Binnenkort wordt het programma gepresenteerd. Dan komt ook de slogan naar buiten waarmee de SGP in Staphorst de verkiezingen ingaat.

De nummers elf tot en met vijftien op de kandidatenlijst zijn Jan Kuijers, Erik Koppelman, Hendrik Visscher, Roelof de Boer en Herman Slappendel.