26-06-13 de Stentor
SC Rouveen krijgt kunstgras, VV Staphorst ws. niet

STAPHORST - SC Rouveen krijgt 1,5 kunstgrasveld. Voor VV Staphorst lijkt kunstgras ver weg. Dat bleek tijdens de gemeenteraadsvergadering van gisteravond.

Hoewel het definitieve oordeel pas na de zomer geveld wordt door de Staphorster raad, kan het voor SC Rouveen niet meer misgaan. Alleen de SGP is tegen, alle andere fracties vinden dat dit het juiste moment is de groeiende voetbalclub van kunstgras te voorzien.

Iets verderop, bij VV Staphorst, zijn ze minder vrolijk gestemd. De gemeenteraad staat uiterst kritisch tegenover het collegevoorstel gelijktijdig met de komst van kunstgras in Rouveen ook daar zo'n mat neer te leggen. De raad ziet geen noodzaak (verwachte ledengroei wordt betwijfeld) op dit moment eveneens geld uit te trekken voor kunstgras op het hoofdveld van VV Staphorst. Dat veld vervangen door een nieuwe natuurgrasmat is (ook structureel) goedkoper, een gegeven waar de raad gevoelig voor is.