15-03-12 - de Stentor
Staphorst bekijkt deal Feyenoord

STAPHORST - Gemeente Staphorst gaat met voetbalvereniging Staphorst om tafel om de samenwerking met eredivisieclub Feyenoord te bespreken. De gemeentelijke overheid wil van de voetbalclub weten welke afspraken er precies gemaakt zijn door de twee clubs nu vv Staphorst is toegetreden tot de groep officiële amateurpartners van Feyenoord Rotterdam.

Gemeenteraadslid Lubbert Talen (Staatkundig Gereformeerde Partij) vroeg wethouder Klaas Brand tijdens de afgelopen raadsvergadering naar de 'deal', naar aanleiding van berichtgeving in deze krant.

"Is de samenwerking tussen de voetbalverenigingen Staphorst en Feyenoord besproken met de gemeente?" wilde hij van de bestuurder weten. En: "U bent zich er toch wel van bewust dat een meerderheid van deze raad bezwaar heeft tegen het gebruik van het sportpark op zondag?" Hij wees hierop gezien de afspraak tussen de clubs dat voetbalvereniging Staphorst sportpark Het Noorderslag beschikbaar stelt aan de Rotterdammers als Feyenoord regionale activiteiten onderneemt. Wethouder Brand zegde toe met de voetbalclub om tafel te gaan om de afspraken nader te bekijken.