11-01-12 - De Stentor
Staphorst verwijdert abortuslink op site Jeugd en Gezin

STAPHORST - De gemeente Staphorst gaat de verwijzing naar de website Rutgers WPF - waar adressen van abortusklinieken te vinden zijn -zo snel mogelijk verwijderen van de website van het Centrum voor Jeugd en Gezin Staphorst. Dit heeft het college van burgemeester en wethouders tijdens de vergadering van dinsdag 10 januari toegezegd aan de gemeenteraad.

Oppositiepartij ChristenUnie bracht het onderwerp in bespreking, omdat ze vindt dat de gemeente Staphorst niet openlijk moet verwijzen naar een website waarop adressen te vinden zijn van abortusklinieken. Coalitiepartij SGP steunde dit voorstel van harte en verweet zichzelf zelfs nalatigheid dat ze zelf deze link niet ontdekt had op de website www.cjgstaphorst.nl .

De gemeente Staphorst wil met stichting Opvoeden, die voor alle CJG-sites in Nederland de inhoud levert, in gesprek over een structurele aanpassing van de website. Staphorst nodigt gemeenten die met hetzelfde punt worstelen uit om hierover mee te denken.